و اما بعد از کنکور

شاید این ضرب‌المثل معروف را شنیده باشید: «کار را که کرد؟ آن‌که تمام کرد».
بنابر‌این هنوز هم بعد از اتمام کنکور سراسری، کارهای انجام نشده باقی مانده است. داوطلبان باید بدانند آیا ضرورتی دارد نگران وضعیت رتبه و تراز خود در کنکور سراسری باشند یا نه .
این که برای کسب نتایج بهتر در کنکور دانشگاه آزاد چه کارهایی میتواند انجام دهند .یا برای یک انتخاب رشته ی صحیح در کنکور سراسری، بهتر است از کجا شروع کنیم .
برخی از دانش آموزان بعد از برگزاری کنکور سراسری ، نگران نتایج آن هستند و این موضوع سبب آشفتگی و نگرانی بیش از حد آن ها می شود .اما ما به شما داوطلبان عزیز توصیه می کنیم به این نکته ها توجه کنید :

این نگرانی ها ، آن هم بعد از کنکور، دیگر هیچ کمکی به نتیجه ی آن نخواهد کرد .
شاید این نگرانی قبل از کنکور ، منجرب افزایش تلاشتان می شد.
ولی در حال حاضر جز ناراحتی و دل واپسی چیزی عاید شما نمیشود. بهتر است انژی خود را صرف کسب نتایج بهتر در کنکور آزاد کنید تا اینکه گوشه ای بنشینید و غصه بخورید.
فراموش نکنید که این کنکور اولین آزمون زندگی شما نیست و آخرین آن هم نخواهد بود .
از طرفی هیچ کس نیست که ۱۰۰% در کل آزمون های زندگی اش به آنچه که می خواسته رسیده باشد.
بهتر است شما هم مثل سایر دانشمندان و انسان های بزرگ ، بعد از هر آزمونی ابتدا آن را تحلیل کنید سپس بر اساس ارزیابی های انجام شده برای موفقیت هر چه بیشتر در سایر آزمون ها خود را آماده بکنید .

آیا می‌دانید برای کسب نتایج بهتر در کنکور آزاد، چه کارهایی میتوان انجام داد؟
ممکن است کسانی باشند که در کنکور سراسری قبول شوند ولی در همان رشته و شهر مورد‌نظرشان در کنکور آزاد قبول نشوند.
عدم داشتن دقت، تمرکز، مطالعه و مرور مباحث در فرصت باقیمانده تا کنکور آزاد و حتی در سر جلسه‌ی آزمون آزاد باعث می شود داوطلب نتواند در این آمون نتیجه ی خوبی بگیرد.
بنابراین نباید کار را ساده و سبک شمرد. یک استراحت کوتاه بعد از کنکور سراسری می‌تواند شما را برای یک تلاش چند روزه‌ی بعدی آماده‌تر کند.
باز هم تأکید می‌شودکه یک استراحت کوتاه، کافی است. زیرا زمان زیادی ندارید دقت کنید، سبک و فرم سؤالات دانشگاه آزاد با سراسری تا حدودی متفاوت است.
لذا برای کسب تسلط بیشتر در تست‌زنی ویژه‌ی کنکور آزاد؛ بهتر است؛ داوطلبان روزانه یا حداقل یک روز در میان آزمون جامع دانشگاه آزاد را در منزل برگزار کنند.
مطمئن باشید فقط با بررسی و تحلیل دقیق تعدادی از دفترچه های آزمون آزاد میتوانید شاهد افزایش تراز۲۵۰ تا ۵۰۰ تایی در میزان تراز کارنامه‌ی آزاد خود، باشید.
چندین بار خلاصه‌ها، فرمول‌ها و آن دسته از نکته ها و مباحثی که در کنکور آزاد به آن‌ها بیش‌تر توجه می‌شود را بررسی کنید تا شانس خود را برای کسب تراز بالاتر افزایش دهید.
آخرین و مهمترین نکته: هیچگاه به خاطر اینکه فکر می‌کنید کنکور سراسری را به نحو مطلوبی پشت سر گذاشته‌اید؛ به کنکور آزادتان بی‌توجه نباشید، چرا که یک فرد باهوش و آینده‌نگری مثل شما، همیشه شانس خود را در تمامی انتخاب‌هایش تا آخرین لحظه‌ی تصمیم‌گیری نهایی، حفظ خواهد کرد.

برای انتخاب رشته ی سراسری زمان زیادی ندارید. *
با توجه به اهمیت بالای انتخاب رشته‌ی سراسری که بعد از اعلام نتایج اولیه‌ی کنکور در مرداد ماه انجام می‌شود، ذکر چند نکته، ضروری است:
*انتخاب رشته به صورت اینترنتی انجام می‌شود.
بنابراین شما می‌توانید به راحتی از همه جا ، دفترچه‌ی راهنمای انتخاب رشته را دریافت کرده و بعد از مطالعه‌ی دقیق آن، فرم اولویت‌بندی رشته‌ها را در سایت سنجش پر کنید.
*نتایج اولیه‌ی کنکور (رتبه و تراز) در دهه‌ی اول مردادماه اعلام می‌شود و معمولاً برای انجام انتخاب رشته و تکمیل فرم آن، یک فرصت ۷ الی ۱۰ روزه به داوطلبان داده خواهد شد.
*می‌توانید از وب سایت دانشگاه‌های مختلف هم برای آشنایی هر چه بیشتر با آن‌ها و رشته‌های داخل آن دانشگاه استفاده کنید.
*بعد از برگزاری کنکور سراسری؛ مؤسسات و دانشگاه‌هایی که دانشجویان خود را به صورت نیمه‌متمرکز پذیرش می‌کنند، با اطلاعیه‌های مختلف، اسامی افراد، مکان و زمان شرکت در مراحل مختلف مصاحبه و گزینش را اعلام می‌کنند.
بنابراین ضروری است از طریق سایت سازمان سنجش در جریان آخرین اخبار کنکور قرار بگیرید.
*سرنوشت انتخاب رشته‌ی خود را به دیگران نسپارید.
از دیگران (مشاوران باتجربه ، پدر و مادر و …) فقط جهت کسب اطلاعات بیشتر کمک بگیرید تا در تصمیم گیری صحیح کمک کند.
***در انتخاب رشته‌ی سراسری، شما صد انتخاب دارید.
توصیه می‌شود برای انجام یک اولویت‌بندی صحیح و غیرعجولانه، حتماً از فرصت‌هایی که از هم اکنون در اختیار دارید، نهایت استفاده را برده تا بعدها دچار پشیمانی و خسران نشوید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
روش مطالعه فیزیک کنکور برای امتحان و کنکور از دید استاد احمدی

روش مطالعه فیزیک کنکور برای امتحان و کنکور چطور فیزیک را بخوانیم و یادبگیریم؟ اولین قدم برای یادگیری درست و مفهومی فیزیک، یادگیری کامل کتاب درسی است. طوریکه به تمام مثال‌های حل شده و حل نشده‌ی کتاب درسی تسلط پیدا کنید و خلاصه برداری کنید، سپس سراغ کتاب‌های تست فیزیک …

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

مقالات
استاد حسین احمدی و روشهای صحیح مطالعه ( بخش چهارم )

استاد حسین احمدی و روشهای صحیح مطالعه ( بخش چهارم )   مرحله ی تفکر: در مرحله تفکر، با فکر کردن به آموخته های خود، به آن ها مفهوم می دهیم. همچنین با معنا بخشی به متون خوانده شده، به تثبیت حافظه کمک می کنیم. به عنوان مثال بین دانسته …

تماس با خط 1
تماس با خط 2