معیار های کلیدی برای انتخاب مشاور

مقالات

نیاز همیشگی به مشاور و راهنمای متخصص در هر کاری و هر مسیری بجای خود محترم است ؛ بخصوص در این بازه زمانی که در واقع شروع فرایند مطالعاتی برای کنکور به شمار میره، داوطلبان زیادی سرازیر میشن به سمت مشاوره و مشورت با کارشناسان تحصیلی در مورد مطالعه و برنامه ریزی و تست زنی و مهندسی منابع مطالعاتی و هزار و یک سوال دیگه.
آزمون و خطا ریسک داره و یک پشتیبان و ناظر می تونه بهت جهت درست و دلگرمی بده .مطمئن باش اگه دست دست کنی هم چیزی درست نمیشه و این یکسال هم به سرعت برق و باد می گذره و آخرش هم نتیجه مورد نظرت رو نخواهی گرفت ؛
تو این مطلب قصد دارم برای انتخاب یک مشاور به معنای واقعی کلمه راهنمایی هایی بهتون بکنم که خیلی میتونه کمکتون کنه که تو دام مشاورای قلابی و بی سواد و دروغگو که فقط به فکر پولن و خیلی راحت با شگردهایی مثل مهندسی معکوس و تعیین سطح علمی و عملی و … با آینده تون بازی میکنن، نیفتین.

– مشاور خوب اونه که کارهاش نه تقلیدی و کم اثر باشه ، و نه تبلیغی که نقش بازاریابی محصولات خودشون رو داشته باشه . همچنین باید بتونه با دارایی تو کارت راه بندازه و نه اینکه اول بسم الله مجبور به رفتن به فلان کلاس و همایش خاص کنه.
– این روزا خیلی از به اصطلاح مشاورای کنکوری و در عمل بازاریاب محصولات کنکوری، ادعا میکنن که دکتر و بخصوص مهندسن چند تا رتبه برتر تربیت کردن اما خیلی موارد بوده که ثابت شده چیپلم هم ندارن و وقتی ازشون مدرک میخوای حرفی برا گفتن ندارن و به قول معروف میپیچونتتون .پس حتما قبل از انتخاب مشاور ازش مدرک مستند بخوای.
– کم نیستن افراد افراد کم تجربه ای که با جسارت ادعاهایی می کنند و با سر و صدای و تبلیغات زیاد ، سعی می کنند با چند جمله از بزرگان مقاله یا سخنرانی انگیزشی بسازن و یا یکسری راهکار مثل دستور آشپزی بخط کنن و بگن راهکار .
– مراقب باش مشاور نسخه کلی و بدون شناخت برنامه ریزی (یکی برای همه) بجای برنامه ریزی اصولی بهت ندن . برنامه هایی که متاسفانه در اینترنت بفروش میرسند اینجور که آماری گرفتیم یا پشتیبانی ندارند و یا در حد فرمالیته چندبار زنگ زدن هست مثل پشتیبان آزمون.پس یعنی شما تنها یک برنامه داری که نه نظارت جدی داره و نه ویژگی ها و نکات شخصی نظیر ضعف، قوت های ماه های قبلی به روی فصول و نه سرعت پیشروی ها اصولی و شخصی چیده شدن !!! و این خودش بازم مشکل ساز میشه برات.
-تبلیغ باید در عمل باشه،نه خودستایی پس نمونه کارشون مقایسه کن و بعد تشخیص بده و تصمیم بگیر چه کسی اینکاره هست و کی زحمت می کشه و حرفش به دل می شینه و صداقت داره و میشه بهش اعتماد کرد.
-در مجموع مثل همیشه، بهترین خودت باش اما دنبال معجزه نباش. خودت و تنها خودت میتونی موفق بشی و تضمین و ترکوندنی که به وسیله رفتن سراغ فرد x یا y باشه، برای کسی که کاری نکرده و باری نبرده، معنا نداره: (أَن لَّیْسَ لِلْإِنسَانِ إِلَّا مَا سَعَى وَ أَنَّ سَعْیَهُ سَوْفَ یُرَى)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
روش مطالعه فیزیک کنکور برای امتحان و کنکور از دید استاد احمدی

روش مطالعه فیزیک کنکور برای امتحان و کنکور چطور فیزیک را بخوانیم و یادبگیریم؟ اولین قدم برای یادگیری درست و مفهومی فیزیک، یادگیری کامل کتاب درسی است. طوریکه به تمام مثال‌های حل شده و حل نشده‌ی کتاب درسی تسلط پیدا کنید و خلاصه برداری کنید، سپس سراغ کتاب‌های تست فیزیک …

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

مقالات
استاد حسین احمدی و روشهای صحیح مطالعه ( بخش چهارم )

استاد حسین احمدی و روشهای صحیح مطالعه ( بخش چهارم )   مرحله ی تفکر: در مرحله تفکر، با فکر کردن به آموخته های خود، به آن ها مفهوم می دهیم. همچنین با معنا بخشی به متون خوانده شده، به تثبیت حافظه کمک می کنیم. به عنوان مثال بین دانسته …

تماس با خط 1
تماس با خط 2