سال تحصیلی و مهندسی منابع مطالعاتی

مقالات

مهندسی منابع مطالعاتی یعنی انتخاب بهترین منابع از میان منابع در دسترس با استفاده از تجربه‌ی شخصی خود و دیگران و انتخاب منابعی که در پیشرفت شما مؤثر باشد. البته این منابع بایستی محدود باشد. اگر منابعی که برای خود انتخاب می‌کنید پرحجم و زیاد باشد باعث می‌شود سردرگم شوید و وقتی منابع در دسترس خود را تمام نکنید باعث افزایش اضطراب و نگرانی شما می‌شود.
بهتر است از همین شروع سال تحصیلی کمی منابع مطالعاتی خود را مهندسی کنید.
۱- در مورد درس‌هایی که با استفاده از منابع خود به نتیجه‌ی مطلوب رسیده‌اید منابع آن‌ها را برای ادامه‌ی سال تحصیلی حفظ کنید.

۲- در مورد درس‌هایی که در آنها به نتیجه‌ی مطلوب نرسیده‌اید بهتر است بعد از بررسی روش‌های مطالعاتی خود با گفت‌وگویی که با مشاوران آگاه در این زمینه دارید منابع خود را در آن درس‌ها دوباره بررسی کنید.
۳- کتاب‌های اضافی در مورد هر درس باعث افزایش نگرانی شما می‌شود. بهتر است در مورد هر درس یک یا دو منبع مناسب برای خود در نظر بگیرید و باقی آن‌ها را جمع‌آوری کنید و در مکانی بیرون از اتاق خود که به آن‌ها دسترسی نداشته باشید قرار دهید.
۴- به یاد داشته باشید که یکی از بهترین منابع بعد از کتاب درسی و جزوه‌های دبیران، کتاب‌هایی است که حاوی سؤالات کنکور سراسری باشد.
۵- باید در طول سال این اطمینان را داشته باشید که می‌توانید یک کتاب را تمام کنید؛ زیرا باعث افزایش انگیزه‌ی شما می‌شود. چنین منبعی باید مناسب با توانایی شما و البته از نظر حجم نیز مناسب حال شما باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
روش مطالعه فیزیک کنکور برای امتحان و کنکور از دید استاد احمدی

روش مطالعه فیزیک کنکور برای امتحان و کنکور چطور فیزیک را بخوانیم و یادبگیریم؟ اولین قدم برای یادگیری درست و مفهومی فیزیک، یادگیری کامل کتاب درسی است. طوریکه به تمام مثال‌های حل شده و حل نشده‌ی کتاب درسی تسلط پیدا کنید و خلاصه برداری کنید، سپس سراغ کتاب‌های تست فیزیک …

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

مقالات
استاد حسین احمدی و روشهای صحیح مطالعه ( بخش چهارم )

استاد حسین احمدی و روشهای صحیح مطالعه ( بخش چهارم )   مرحله ی تفکر: در مرحله تفکر، با فکر کردن به آموخته های خود، به آن ها مفهوم می دهیم. همچنین با معنا بخشی به متون خوانده شده، به تثبیت حافظه کمک می کنیم. به عنوان مثال بین دانسته …

تماس با خط 1
تماس با خط 2