معجونی شگفت انگیز از اصول مطالعه

آمادگی برای کنکور نیازمند ابزارهای متنوعی است به عنوان مثال منابع مطالعاتی و روشهای درس خواندن وصدالبته تلاش مستمر خود دانش آموز، از عامل های موثر در موفقیت هستند . در این مقاله به بررسی برخی اصول مفید و تاثیرگذار در درس خواندن پرداخته می شود . به یاد داشته باشید که وظیفه ی هر دانش آموز این است که با توجه به مطالب و تجربیات موجود , روش مطالعه ی مناسب خود را پیدا کند ؛ چرا که اولین قدم برای حرکت به سوی موفقیت , داشتن شناخت دقیق از خود است و ویژگی های افراد با یکدیگر متفاوت است .

چند نکته ی مهم و تاثیرگذار :
۱٫ قبل از کلاس می توانید درس آن روز را در منزل پیش خوانی کنید , زیرا این کار باعث تمرکز بیشتر در کلاس می شود.
۲٫ با یک دید مثبت به موضوع مورد مطالعه نزدیک شوید.همیشه نقاط قوت خود را ببینید و علت موفقیت خود را با دقت تجزیه و تحلیل کنید .
۳٫ در حین مطالعه هر بخش از کتاب یا جزوه قسمت های مهم را علامت گذاری کنید.
۴٫ سعی کنید یک مکان ثابت برای مطالعه داشته باشید که متغیر بودن مکان ممکن است, باعث کم شدن تمرکز شود.
۵٫ به یکباره ساعت مطالعه خود را افزایش ندهید , زیرا تغییر در هررفتاری نیازمند زمان است وعجله در تغییر باعث نگرانی می شود.به یاد داشته باشید که رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود .
۶٫ زمان مطالعه به خود شما بستگی دارد که بیشتر درچه زمانی در طول روز احساس آرامش وتمرکز بیشتری دارید.
۷٫ درآغاز مطالعه هر مبحث , ابتدا مروری اجمالی به کل مطلب بیندازید تا تصویری کلی ازموضوعی که می خواهید بخوانید داشته باشید ( درخت دانش موجود در مجموعه ی کتاب های آبی مصداق همین موضوع است)
۸٫ از رنگ سبز برای برای خط کشیدن زیر مطالب مهم استفاده کنید. این کار می تواند تمرکز را بیشتر کند. خلاصه نویسی باعث فهم بیشتر درآن مطلب می شود.

9. درزمان آزمون آرام ولی هوشیارباشید، مثبت اندیشی باشید واز جمله ” من برای امتحان کاملا آماده ام وازپس آن برخواهم آمد” استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
روش مطالعه فیزیک کنکور برای امتحان و کنکور از دید استاد احمدی

روش مطالعه فیزیک کنکور برای امتحان و کنکور چطور فیزیک را بخوانیم و یادبگیریم؟ اولین قدم برای یادگیری درست و مفهومی فیزیک، یادگیری کامل کتاب درسی است. طوریکه به تمام مثال‌های حل شده و حل نشده‌ی کتاب درسی تسلط پیدا کنید و خلاصه برداری کنید، سپس سراغ کتاب‌های تست فیزیک …

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

مقالات
استاد حسین احمدی و روشهای صحیح مطالعه ( بخش چهارم )

استاد حسین احمدی و روشهای صحیح مطالعه ( بخش چهارم )   مرحله ی تفکر: در مرحله تفکر، با فکر کردن به آموخته های خود، به آن ها مفهوم می دهیم. همچنین با معنا بخشی به متون خوانده شده، به تثبیت حافظه کمک می کنیم. به عنوان مثال بین دانسته …

تماس با خط 1
تماس با خط 2