علت پایین بودن ساعت مطالعه

مقالات

۱٫ یکی از علل پایین بودن ساعت مطالعه به خصوص در مورد داوطلبان کنکور ، نداشتن برنامه‌ریزی است. در این‌گونه موارد زمان مطالعه برحسب میل شخص مشخص می‌شود. به این صورت که اگر حس درس خواندن به او درس داد، مطالعه می‌کند و اگر روزی این حس را نداشت، بی‌خیال درس می‌شود.
۲٫ اگر زمان مطالعه یا زمان شروع مطالعه‌ی یک درس، پیامک یا تماسی با او گرفته شود یا کسی او را صدا زند حتماً پاسخ مثبت به دعوت یک‌باره‌ی او برای انجام کار یا رفتن به بیرون از منزل می‌دهد.

۳٫ فرد اولویت‌هایی غیر درس برای هر روز خود دارد و این اولویت‌ها ممکن است کل روز او را پر کند. توجه به همه‌ی موارد جانبی و غیر درسی که در تابستان برای شما در اولویت قرار داشت، با ساعت مطالعه‌ی بالا در یک راستا قرار نمی‌گیرد.
برای موفق شدن یک برنامه باید با بعضی موانع و اتفاقات ناگهانی به بهترین نحو روبه‌رو شد. باید قدرت نه گفتن، قدرت شنیدن صداهای اتاق‌های مجاور و نادیده گرفتن آن‌ها را داشته باشید.
دانش‌آموزی به تازگی در کانون ثبت نام کرد و از او پرسیدم روزانه چه ساعت‌هایی به مطالعه می‌پردازد. گفت: «روزهای زوج کلاس شنا می‌روم و روزهای فرد کلاس والیبال و زبان.» آیا با داشتن چنین برنامه‌ای می‌توان وقتی برای درس خواندن گذاشت؟ تنها یک راه وجود دارد: برنامه‌ریزی دقیق و عمل به تک تک موارد برنامه‌ریزی‌شده.
داشتن کلاس‌های غیر درسی بد نیست اما باید حداکثر یک تا دو کلاس در دو روز هفته باشد نه هر روز هفته. بهتر است توانایی‌های خود را در نظر بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
روش مطالعه فیزیک کنکور برای امتحان و کنکور از دید استاد احمدی

روش مطالعه فیزیک کنکور برای امتحان و کنکور چطور فیزیک را بخوانیم و یادبگیریم؟ اولین قدم برای یادگیری درست و مفهومی فیزیک، یادگیری کامل کتاب درسی است. طوریکه به تمام مثال‌های حل شده و حل نشده‌ی کتاب درسی تسلط پیدا کنید و خلاصه برداری کنید، سپس سراغ کتاب‌های تست فیزیک …

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

مقالات
استاد حسین احمدی و روشهای صحیح مطالعه ( بخش چهارم )

استاد حسین احمدی و روشهای صحیح مطالعه ( بخش چهارم )   مرحله ی تفکر: در مرحله تفکر، با فکر کردن به آموخته های خود، به آن ها مفهوم می دهیم. همچنین با معنا بخشی به متون خوانده شده، به تثبیت حافظه کمک می کنیم. به عنوان مثال بین دانسته …

تماس با خط 1
تماس با خط 2